Kursmeny
Truckfører
Rigger
Baseoperatør
Pakking, sikring og transport av last
VHF - Begrenset radiotelefoni
Kranfag, lærlinger
Kran og løfteoperasjonsfaget, praksiskandidater
G5 OFFSHOREKRAN SIMULATOR
Annet
Sertifiseringer
Diverse
LENKER

Offshorekransimulator i stadig utvikling

Det er med stor glede og entusiasme at vi kan meddele både eksisterende og nye kunder at "siste skrik" innen offshorekran simulering er tatt i bruk ved Rogaland Kranskole.

Last ned brosjyre ->  www.rogaland-kranskole.no/uploads/kundefiler/Brosjyre_Engelsk.pdf

Trykk på bildene for bedre oppløsning

Simulatoren er produsert i samarbeid med Offshore Simulator Centre AS i Ålesund.

Simulatoren består av en doom (kule) på ca 7m i diameter. Krankabinen (som er donert fra BP Norge) er en fullskala offshorekran kabin med tilhørende utstyr.

På grunn av kuleformen har vi nå et sømløst bilde i alle retninger sett fra kranstolen.

Signalgiver og anhuker beveger seg, hver for seg rundt på riggen/fartøyet via en skjerm som går fra gulv til tak.

Rogaland Kranskole har lang og god erfaring med gjennomføring av denne type re-trening, og vi er overbevist om at vår videreutvikling innen offshorekran simulering vil være et stort løft for opplevelsen til kranførerne, og ikke minst at vi er med å bidrar til en enda sikrere hverdag for dette utfordrende yrke.

Kursprogram
Opplæringsplaner